The Level of Watching Cultural-Art Programmes Which Are Shown on Turkish Television Channel by Primary School (First Stage) Teacher. (the Model of Van City)

dc.contributor.advisor Yükrük, Serap
dc.contributor.author Karakaş, Dilara
dc.date.accessioned 2025-06-30T15:43:34Z
dc.date.available 2025-06-30T15:43:34Z
dc.date.issued 2009
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Resim Bölümü / Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı / Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.description.abstract Televizyon tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de toplumu derinden etkileyen en önemli araç olmaktadır. Televizyon toplumun tüm kesimlerini etkilediği gibi öğretmenleri de bu karşı konulmaz etkisi altına almaktadır.Bu araştırmada bu amaçla öğretmenlerin televizyon programlarına, özellikle de kültür-sanat programlarına yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini Van ili kapsamındaki 38 ilköğretim okulu, 2007-2008 öğretim yılında görev yapan 453 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır.Araştırma sonucunda ulaşılan ve geçerli sayılan verilerin, araştırmanın alt amaçları doğrultusunda çözümlenmesinde dağılımları betimlemek için frekans (f) ve yüzde (%)' den; bağımlı değişkenlerin bağımsız değişkenlerle olan ilişkisini ortaya koymak için kay-kare testinden yararlanılmıştır. İstatistiksel çözümlerde SPSS 11.5 paket programından yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda genel olarak kadın katılımcıların erkek katılımcılara oranla daha fazla televizyon izledikleri, yayınlanan programlar içerisinden de erkek katılımcılara oranla daha fazla dizi ve magazin programı izlemeyi tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca; sınıf öğretmenlerinin diğer branşlara oranla daha fazla televizyon izledikleri ve resim ve müzik öğretmenlerinin kültür-sanat programlarına karşı daha ilgili oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract In our country, like all oter countries in the world, television is the most considerable device vhich has a great in fluence on the society. Like it has influence on all sections of society, television also takes teachers under it?s irresistable influence.In this study, it was aimed to determine te attitudes of teachers towards tv programmes especially towards the cultural- artistic programmesThe groundwork of this study was based on 453 teachers wo were on duty in 38 public schools in Van city during the 2007-2008 education year.In this study, inquiry forms were used as information retrieval tool.Frequency (f) and percentage (%) were used to determine the distribution of obtained and valid information resulted from this study considiring analysing sub-targets of the study; Kay-square test was used to put forward relationsip between the dependent variable and independent variable . the SPSS 11.5 packaged software was utilized in the statistical solitions.As a result of this study, it was found out that the female participants relatively watch television more than the male ones do, and female participans also prefers watching series and magazine programmes among all other telecasted programmes while male participants prefers different ones. Furthermore, it was found out that class teachers spend much more time in front of television than subjects(branch) teachers do. en_US
dc.identifier.endpage 173
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=NtBAevXNhYaNqJFoAcdBdryJDKgEnGnW-exTXw07FZQOaipIuoXuP-GamUdmwuUu
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/26334
dc.identifier.yoktezid 257425
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Radyo-Televizyon
dc.subject Iletişim Bilimleri
dc.subject Branş Öğretmenleri
dc.subject Kültür
dc.subject Resim İş Dersi
dc.subject Sanat
dc.subject Televizyon
dc.subject Televizyon İzleyicileri
dc.subject Televizyon Programları
dc.subject Öğretmenler
dc.subject Ilköğretim Öğretmenleri
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Radio and Television en_US
dc.subject Communication Sciences en_US
dc.subject Branch Teachers en_US
dc.subject Culture en_US
dc.subject Art Lesson en_US
dc.subject Art en_US
dc.subject Television en_US
dc.subject Television Audiences en_US
dc.subject Television Programs en_US
dc.subject Teachers en_US
dc.subject Primary Education Teachers en_US
dc.title The Level of Watching Cultural-Art Programmes Which Are Shown on Turkish Television Channel by Primary School (First Stage) Teacher. (the Model of Van City)
dc.title Türk Televizyon Kanallarında Yayınlanan Kültür - Sanat Programlarının İlköğretim (Birinci Kademe) Öğretmenleri Tarafından İzlenme Düzeyi (Van İli Örneği) en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections