“Sivrilen Çivi Dövülür”: Yabancı Dil Olarak İngilizce Bağlamının Ana Dili İngilizce Olan Bir Öğretmenin Öğretmen İnanışları Üzerindeki Etkisi
Abstract
1970’ler dil öğrenimi ve öğretimi alanındaki araştırmada odağın süreç-sonuç yaklaşımından uzaklaşıp öğretmenlerin ve onların bilişlerinin çalışmasına kaydığı bir paradigma değimine tanık oldu. Bu değişim öğretimin yalnızca davranışsal olarak değil aynı zamanda bir bilişsel süreç ve öğretmenlerin de dış reçetelerin mekanik uygulayıcıları değil de sınıftaki karar vericiler olarak görülmesine sebep oldu. Öğretmen bilişi öğretmenlerin ne bildiği, ne düşündüğü ve neye inandığını araştıran ayrı bir araştırma alanı olarak ortaya çıktı. Öğretim ortamı öğretmen inanışları ve bu inanışların uygulanmasını etkileyen faktörlerden biridir. Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce bağlamının ana dili İngilizce olan bir öğretmenin öğretmen inanışları üzerindeki etkisini anlamaya çalışmaktadır. Bu amaçla, Türkiye’de çalışan ana dili İngilizce olan bir öğretmen seçildi ve veriler birkaç farklı araçla toplandı. Veriler gömülü teori analiz basamakları kullanılarak incelendi. Mevcut çalışma bağlamın öğretmenlerin inanışları ve onların pedagojik uygulamaları üzerinde belli bir etkiye sahip olduğunu buldu. Çalışma aynı zamanda katılımcı öğretmenin inanışlarında meydana gelen değişimin bilişsel olmaktan çok davranışsal olduğu ve bağlamın etkisinin öğretmenlerin hangi inanışları uygulama koyduğu konusunda daha belirgin olduğu sonucuna vardı.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Dil Ve Dil Bilim
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Volume
12
Issue
2
Start Page
357
End Page
371