“Sivrilen Çivi Dövülür”: Yabancı Dil Olarak İngilizce Bağlamının Ana Dili İngilizce Olan Bir Öğretmenin Öğretmen İnanışları Üzerindeki Etkisi

dc.contributor.author Demir, Adnan
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:57:07Z
dc.date.available 2025-05-10T17:57:07Z
dc.date.issued 2023
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract 1970’ler dil öğrenimi ve öğretimi alanındaki araştırmada odağın süreç-sonuç yaklaşımından uzaklaşıp öğretmenlerin ve onların bilişlerinin çalışmasına kaydığı bir paradigma değimine tanık oldu. Bu değişim öğretimin yalnızca davranışsal olarak değil aynı zamanda bir bilişsel süreç ve öğretmenlerin de dış reçetelerin mekanik uygulayıcıları değil de sınıftaki karar vericiler olarak görülmesine sebep oldu. Öğretmen bilişi öğretmenlerin ne bildiği, ne düşündüğü ve neye inandığını araştıran ayrı bir araştırma alanı olarak ortaya çıktı. Öğretim ortamı öğretmen inanışları ve bu inanışların uygulanmasını etkileyen faktörlerden biridir. Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce bağlamının ana dili İngilizce olan bir öğretmenin öğretmen inanışları üzerindeki etkisini anlamaya çalışmaktadır. Bu amaçla, Türkiye’de çalışan ana dili İngilizce olan bir öğretmen seçildi ve veriler birkaç farklı araçla toplandı. Veriler gömülü teori analiz basamakları kullanılarak incelendi. Mevcut çalışma bağlamın öğretmenlerin inanışları ve onların pedagojik uygulamaları üzerinde belli bir etkiye sahip olduğunu buldu. Çalışma aynı zamanda katılımcı öğretmenin inanışlarında meydana gelen değişimin bilişsel olmaktan çok davranışsal olduğu ve bağlamın etkisinin öğretmenlerin hangi inanışları uygulama koyduğu konusunda daha belirgin olduğu sonucuna vardı. en_US
dc.identifier.doi 10.14686/buefad.1055584
dc.identifier.endpage 371 en_US
dc.identifier.issn 1308-7177
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 357 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.14686/buefad.1055584
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/19863
dc.identifier.volume 12 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Demir, Adnan
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Dil Ve Dil Bilim en_US
dc.title “Sivrilen Çivi Dövülür”: Yabancı Dil Olarak İngilizce Bağlamının Ana Dili İngilizce Olan Bir Öğretmenin Öğretmen İnanışları Üzerindeki Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files