Reputation Management in Local Administrations: the Position and Importance of Public Relations in Building Reputation

dc.contributor.advisor Yılmaz, Vedat
dc.contributor.author Yatkın, Ayberk
dc.date.accessioned 2025-05-10T20:07:05Z
dc.date.available 2025-05-10T20:07:05Z
dc.date.issued 2023
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Yeni Kamu Yönetimi ve yönetim anlayışı gerek bireysel gerek örgütsel iletişimi beraberinde getirmiştir. Halkla ilişkiler bu bağlamda yönetenler ve yönetilenler arasında bir köprü görevi gören kaçınılmaz bir olgu durumdadır. Halkla ilişkiler uygulamaları neticesinde, yönetim ve hükümet vatandaşların arz ve taleplerini takip ederek izlemekte ve kamu yönetimi olgusunda iyileştirici stratejilere başvurarak, gerek kamu alanında gerek yerel yönetim alanlarında iyileştirmelere gitmektedir. Söz konusu halkla ilişkiler çerçevesinde kamu kurum ve kuruluşları mesajlarını ve yönetim anlayışını halka duyurabilmekte, ürün ve hizmetlerini halka tanıtabilmektedir. Bu anlamda yerel yönetimlerde halkla ilişkiler ve iletişim önemli rol oynamaktadır. Çalışmada yerel yönetimler, halkla ilişkiler ve iki yapı arasında süreklilik halinde olan itibar ve stratejik iletişim kavramları ve alt başlıkları incelenecektir.
dc.description.abstract New Public Administration and management approach brought both individual and organizational communication. In this context, public relations is an inevitable phenomenon that acts as a bridge between the rulers and the ruled. As a result of public relations practices, the administration and the government follow and monitor the supply and demands of the citizens and make improvements in both the public and local administration fields by applying reformative strategies in the phenomenon of public administration. Within the framework of the aforementioned public relations, public institutions and organizations can announce their messages, management approach and promote their products and services to the public. In this sense, public relations and communication play an important role in local administrations. In the study, local administrations, public relations and the concepts and subheadings of reputation and strategic communication that are in continuity between the two structures will be analysed. en_US
dc.identifier.endpage 109
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTJRdp06IjrLYH725HzkrZ1SvG9bv3tbWNheLc4Rcsrg7
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/20780
dc.identifier.yoktezid 811379
dc.language.iso tr
dc.subject Halkla İlişkiler
dc.subject Kamu Yönetimi
dc.subject Public Relations en_US
dc.subject Public Administration en_US
dc.title Reputation Management in Local Administrations: the Position and Importance of Public Relations in Building Reputation en_US
dc.title.alternative Yerel Yönetimlerde İtibar Yönetimi: İtibar Oluşturmada Halkla İlişkilerin Yeri ve Önemi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections