Ortaokul Öğrencilerinin İngilizce Konuşma Öz-yeterlik Algıları Üzerine Bir İnceleme

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin İngilizce konuşma öz-yeterlik algılarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmek ve öğrencilerin İngilizce konuşma öz-yeterlik algılarını incelemektir. Araştırma, Van ili merkez ilçelerinde (İpekyolu, Tuşba ve Edremit) bulunan ortaokullarda öğrenim gören 920 öğrenciyle yürütülmüştür. Örneklemin belirlenmesinde küme örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “İngilizce Konuşma Öz-Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) sonucunda, ölçeğin 20 maddeden oluşan tek faktörlü bir yapı sergilediği ve toplam varyansın %51.666'sını açıkladığı belirlenmiştir. Ölçeğin güvenirliğini belirlemeye yönelik Cronbach Alpha değeri 0.95 olarak hesaplanmıştır. Bu değerler ölçeğin geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı olduğunu göstermektedir. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin İngilizce konuşma öz-yeterliklerinin orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bir başka ifadeyle, ortaokul öğrencileri kendilerini İngilizce konuşma becerisinde orta düzeyde yeterli olarak algılamaktadır. Ayrıca fark analizleri sonucunda; İngilizce dersini seven, yabancı film izleme veya müzik dinleme alışkanlığına sahip olan ve İngilizce ders başarısı yüksek ortaokul öğrencilerinin İngilizce konuşma öz-yeterlik algılarının daha yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Bu durumda öğretmenlerin, öğrencilerin İngilizce konuşma yeterliğini arttıracak yöntem, teknik ve etkinliklere yer vermeleri, onların kelime dağarcığını artıracak uygulamalar gerçekleştirmeleri ve derslerde sürekli olarak İngilizce konuşarak öğrencilerin bu dile maruz kalmalarını sağlamaları önerisinde bulunulabilir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

26

Issue

3

Start Page

1030

End Page

1046
Google Scholar Logo
Google Scholar™