Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri

dc.contributor.author Çetınkaya, Ezgı
dc.contributor.author Kızıltaş, Yusuf
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:54:40Z
dc.date.available 2025-05-10T17:54:40Z
dc.date.issued 2021
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Kafkas Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Uzaktan eğitim, internet teknolojisi ile beraber yaygınlaşan bir kavramdır. Yüz yüze eğitimin zorlaştığı ya dakısıtlı olduğu zamanlarda uzaktan eğitim uygulamaları daha yoğun tercih edilmektedir. Covid-19 salgınınınTürkiye‟de yayılmasıyla birlikte uzaktan eğitim süreci tüm eğitim kademelerinde sistemli bir şekilde başlamıştır.Bu çerçevede gerçekleştirilen araştırmada, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Öğretmenlerin belli bir deneyime ilişkin görüşleri incelendiği için nitel araştırmayaklaşımlarından biri olan olgubilim (fenomenoloji) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubu 38 sınıföğretmenden oluşmaktadır. Veriler yapılandırılmış sorulardan oluşan anket formu aracılığıyla toplanmıştır. 2019-2020 öğretim yılı bahar yarıyılında toplanan verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Sınıföğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri; „uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlar‟, „uzaktaneğitim sürecinin yararları‟ ve „uzaktan eğitim sürecine ilişkin öneriler‟ olmak üzere üç başlık altında toplanmıştır.Öğrencilerin internete erişim sorunu yaşadıkları, velilerin deneyimsiz oldukları ve bu yüzden destek alamadıkları,katılımın istenen düzeyde olmadığı sonucuna varılmıştır. Buna karşın öğrencilerin konuları düzenli tekraretmesini sağlaması uzaktan eğitimin yararı olarak görülmüştür. en_US
dc.identifier.doi 10.17755/esosder.873276
dc.identifier.endpage 1914 en_US
dc.identifier.issn 1304-0278
dc.identifier.issue 80 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1896 en_US
dc.identifier.trdizinid 448760
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17755/esosder.873276
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/448760/sinif-ogretmenlerinin-uzaktan-egitim-surecine-yonelik-gorusleri
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/19014
dc.identifier.volume 20 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files