Browsing by Author "Erten, Canan Fidan"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Comparative Analysis of the Methods of Suzuki Violin School 1 and Ömer Can Violin Education 1(2022) Ertuş, Musa; Erten, Canan FidanKeman eğitiminde kullanılan metotlarda, içerik bakımından hangi konulara yer verildiğinin belirtilmemesi, bu metotları kullanacak bireyler için bir eksiklik oluşturmaktadır. Metot içerisindeki hedef davranış ve kazanımlar hakkında bilgi sahibi olmak, keman eğitim sürecini daha başarılı bir boyuta taşıyacaktır. Bu düşünceyle yola çıkarak; Bu araştırma, başlangıç keman eğitiminde kullanılan, Suzuki Keman Okulu I ve Ömer Can Keman Eğitimi I metotlarında işlenen konuları saptamak amacıyla hazırlanmıştır. Birçok keman eğitmeninin tercih ettiği düşünülen bu iki metot, teknik ve müzikal bakımdan incelenmiş, farklılık ve benzerlikleri tespit etmek için karşılaştırılmıştır. Araştırma nitel bir çalışma olup ''tarama'' ve ''içerik analizi'' yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, elde edilen bulgular doğrultusunda her iki metotta kullanılan yöntem ve teknikler, teorik bilgiler ve müzikal kazanımlar belirtilmiştir. Bu sayede keman eğitimine başlayan öğrencilerin ve bu metotları kullanacak eğitmenlerin, metotlarda kullanılan temel hedef davranışları gözeterek doğru eğitim metodu seçmelerine fayda sağlayacağı düşünülmektedir.Master Thesis Educator Views on Target and Target Behaviors in Fine Arts High Schools Beginning Cello Education(2022) Feyat, Seyfullah; Erten, Canan FidanBu araştırmanın amacı Güzel Sanatlar Liseleri başlangıç viyolonsel eğitiminde kullanılan yay teknikleri, sağ ve sol el teknikleri, duruş, tutuş ve oturuş pozisyonu gibi temel davranışların öğretilmesine yönelik Güzel Sanatlar Liseleri'nde görev yapan viyolonsel eğitimcilerin görüşlerini belirlemektir. Betimsel nitelikli olan bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ve karma yöntem kullanılmış; anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 18 viyolonsel eğitimcisi oluşturmaktadır. Viyolonsel eğitimcilerine 23 çoktan seçmeli ve 1 açık uçlu olmak üzere toplam 24 soruluk bir anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular analiz edilmiştir. Analiz edilen bulgular tablo, grafiklerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları sonuç ve tartışma kısmında detaylı bir şekilde incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonunda çalışmayı daha detaylandırmak adına çalışma Güzel Sanatlar Liseleri başlangıç yaylı çalgılar eğitiminde uygulanabilir önerisi yapılmıştır. Eğitimcilere anket yöntemiyle başlangıç viyolonsel eğitimi ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Ankette bulunan sorulara verilen cevaplara göre veriler elde edilmiştir. Anahtar Kelimeler : Viyolonsel, Viyolonsel Eğitimi, Temel Davranış, Eğitimci Görüşleri, Güzel Sanatlar LiseleriMaster Thesis Investigation of the Relationship Between the Attitudes of the Music Teacher Candidates To the Violin Lesson and Their Self-Efficients Regarding the Playing Performances(2023) Baysal, Rujin; Erten, Canan FidanBu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının keman dersine ilişkin tutumları ile keman çalma performansına yönelik öz yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemi, Türkiye' nin farklı bölgelerinde yer alan Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören 1, 2, 3 ve 4. sınıf keman öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması için 'Kişisel Bilgi Anketi', 'Keman Dersine Yönelik Tutum Ölçeği' ve 'Keman Eğitiminde Çalma Performansına Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 21.0 yazılım programı kullanılmıştır. Cinsiyet değişkenine göre tutum alt boyutlarından biri olan ders dışında dersle ilgili çalışmalara yönelik tutumlar ve keman çalma performansına yönelik öz yeterlik ölçeği puanları arasındaki farklılıklar bağımsız iki örneklem t testi ile karşılaştırılmıştır. Diğer değişkenlere göre farklılıklar ise ANOVA testi kullanılarak incelenmiştir. Keman dersine yönelik tutum ile keman çalma performansına yönelik öz yeterlik arasındaki ilişki ise Spearman's Rho korelasyon testi ile incelenmiştir. Yapılan araştırmanın analizleri sonucunda, keman dersine yönelik tutumun genel olarak yüksek düzeyde olumlu olduğu bulunmuştur, bu da müzik öğretmeni adaylarının ve müzik eğitimi alan bireylerin keman dersine karşı olumlu bir tutum sergilediğini göstermektedir. Cinsiyet, mezun olduğu lise, sınıf düzeyi ve keman çalma süresi gibi değişkenlere göre keman dersine yönelik tutumda anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ancak yaş gruplarına göre tutumda anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Keman çalma performansına yönelik öz yeterlik algısı incelendiğinde, müzik öğretmeni adaylarının genel olarak orta düzeyde bir keman çalma performansına yönelik öz yeterlik algısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Cinsiyet, öğrenim gördüğü üniversite ve sınıf düzeyi gibi değişkenlere göre keman çalma performansına yönelik öz yeterlik algısında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ancak yaş gruplarına ve mezun olduğu liseye göre anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Keman dersine yönelik tutum ile keman çalma performansına yönelik öz yeterlik algısı arasında ise orta düzeyde pozitif yönlü ve anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır.Article Kulaktan (İşitsel Temelli) Öğretim Yöntemi(2018) Çilden, Şeyda; Erten, Canan FidanYazı ve notanın icadından çok öncesine dayanan kulaktan öğretim yöntemi ile ilgiliaraştırmaların ülkemizde çok sınırlı sayıda olduğu düşünülmektedir. Sanat eğitimininyeniliklere açık olması ve dar kalıplarla sınırlandırılmaması gereğinden yola çıkılarakaraştırmanın amacı kulaktan öğrenme-öğretmeye ilişkin alanyazına katkıda bulunmak vekonunun önemine dikkat çekmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden tarama modelikullanılmıştır. Veriler konuya ilişkin literatür taraması sonucu edinilen kaynaklardan eldeedilmiştir. Araştırmada kulaktan öğretim, kulaktan şarkı öğretimi ve kulaktan çalgı öğretimiile ilgili bilgilere değinilmiş, ayrıca kulaktan öğretimin gerekliliğine ilişkin önerilere yerverilmiştir.Article Suzuki Yönteminde Grup Dersleri(2025) Erten, Canan FidanShinichi Suzuki çocukların anadillerini hiçbir çaba harcamadan doğal bir şekilde öğrenip, konuşabildiklerini ve aynı yöntemle farklı yeteneklerini de geliştirebileceklerini keşfetmiş bir keman eğitimcisidir. Bu keşfiyle özellikle erken yaş çalgı eğitimine yeni bir boyut kazandırmış ve buna “Yetenek Eğitimi” adı vermiştir. Yetenek Eğitimi adı altında geliştirdiği Suzuki Yöntemini diğer geleneksel yaklaşımlardan ayıran en önemli unsurlardan biri de grup dersleridir. Grup dersleri Suzuki Yönteminin dünya genelinde büyük ilgi görmesi ve yaygınlaşmasının sebeplerinden biri olarak görülmektedir. Ortak Suzuki repertuvarı çerçevesinde yapılan grup çalışmaları dünyadaki tüm Suzuki öğrencilerini biraraya getirerek çeşitli konser, dinleti ve festival gibi etkinlikleri sergileme olanağı sağlamaktadır. Literatüre bakıldığında Suzuki Yönteminin önemli bir parçası olan grup dersleri ile ilgili yapılan çalışmaların sınırlı ve az sayıda olduğu görülmektedir. Bu sebeple Suzuki Yöntemi’'nde grup derslerini bütün yönleriyle açıklamak ve alanyazına katkı sağlamak bu çalışmanın oluşumuna yön vermiştir. Çalışmada araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma verileri grup dersine ilişkin alanyazın taraması sonucunda ulaşılan kaynaklardan elde edilmiştir. Çalışmada grup dersleri sosyal öğrenme, oyunla öğrenme, motivasyon, müzikal deneyim ve karakter gelişimi gibi konular bakımından incelenmiş; dersin yeri ve önemine değinilmiştir. Ayrıca grup dersinin içeriğine, nasıl işlendiğine ilişkin açıklamalar yapılmış ve çeşitli grup içi etkinlik önerilerinde bulunulmuştur.Master Thesis Technical and Musical Analysis of the 'suzuki Cello School 1' Method(2023) Tileklioğlu, Mert; Erten, Canan FidanBu araştırmada, viyolonsel eğitiminde kullanılan 'Suzuki Çello Okulu 1' metodunun içindeki 17 eserin sağ el, sol el teknik özellikleri, form, ton ve armonik özellikleri incelenmiş ve eserler içinde hedef davranışların kazanımına yönelik hazırlayıcı egzersiz önerileri uzman görüşleri doğrultusunda geliştirilmiştir. Betimsel nitelikli olan bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Konu ile ilgili ihtiyaç duyulan kaynak ve verilerin toplanması için yerli ve yabancı kaynaklar taranarak toplanmış, uzman kişilerin görüşleri alınmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda 'Suzuki Çello Okulu 1' metodundaki eserlerin sağ el ve sol el teknikleri, form yapıları, ton ve armonik özellikleri taşıdığı belirlenmiştir. Bu teknik özelliklerin ve yeni hedef davranışların kazanılmasının daha etkili olabilmesi için uzman görüşleriyle egzersiz önerileri sunulmuştur.Master Thesis Trainer Opinions on Auxiliary Materials Used in Violin Education(2021) Alkoç, Alper; Erten, Canan FidanKeman eğitimi alan veya keman eğitiminin başlangıç aşamasında olan bireylerin uzun süren çalışmalarından sonra öğretmen kontrolü dışında da soyut kavramları kavrayacakları ve öğrendiklerini kalıcı olarak pekiştirecekleri yardımcı materyallere ihtiyaç duyacağı düşünülmektedir. Öğrencilerin yaşadıkları problemleri çözebilecek, bireyin de kendi kendine kullanabileceği yardımcı materyaller günümüzde farklı seçeneklerde bulunabilmektedir. Keman eğitimine katkı sağlaması ve hedeflenen davranışların kolayca öğrenilmesi açısından bu materyallerin bir araya getirilerek keman öğrencileri ve eğitimcileri ile buluşturulması araştırmanın çıkış noktası olmuştur. Bu araştırmada keman eğitiminde kullanılan yardımcı materyallere ilişkin eğitimci görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için Türkiye'de branşı keman olan ve keman eğitimi veren eğitimcilerin yardımcı materyal kullanımına ilişkin görüşleri alınmıştır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden 'Tarama (Survey)' modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki müzik eğitimcilerinden branşı keman olan eğitmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Türkiye'deki müzik eğitimcilerinden branşı keman olan 50 eğitmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında keman eğitimcilerine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Keman eğitiminde kullanılan yardımcı materyallerin kullanım durumuna ilişkin veriler ise yüzde frekans analizleri yapılarak tablolar halinde verilmiştir. Yardımcı materyallerin özellikle erken yaşta keman eğitimi alan ve keman eğitimine yeni başlayan bireyler için daha faydalı olacağı ancak ileri süreçlerde materyal olmadan keman çalmasını olumsuz etkileyebileceğini düşünen keman eğitimcilerinin çoğunlukta olduğu sonucuna varılmıştır Öğrenci grubundan oluşan bir örneklem ile yardımcı materyallerin denenmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.
